Tilbage til Støtte til skolen og medlemsskab

Andre måder at støtte skolen på

Arranger et foredrag:

Birte kommer meget gerne ud og fortæller om Senegal Voksenskole, livet i Senegal, udfordringerne og glæderne og ikke mindst om at se, hvordan adgang til uddannelse gør en forskel for skolens elever.
Foredraget kunne være i din personaleforening, på skolen, pensionistklubben eller måske til din næste venindeaften?
Vinklen på foredraget tilrettelægges efter målgruppen og tiden, der er til rådighed (typisk 1 til 2 timer). Der afsættes tid til spørgsmål i slutningen af foredraget. Prisen ligger typisk mellem 500 og 2.000 kr. og hele beløbet går til Senegal Voksenskole.
Er du interesseret, er du velkommen til at kontakte Birte Juel Sandberg på senegalvoksenskole@gmail.com eller +45 31137663

Praktisk støtte:

Praktisk støtte kan f.eks. være undervisning på skolen i Abene eller det kan være undervisning af skolens lærere, når de er i Danmark. Kan du sponsere en foreningstelefon? Eller måske har du mulighed for eller adgang til noget, skolen har brug for? Trykning af flyers, visitkort, plakater? Har du en lille reklameplads i dit foreningsblad, eller noget helt andet?

Eksamensgaver:

Det er tradition i Senegal at elever modtager en gave, når de har været til eksamen.

I den dyre ende kan det være en laptop, en tablet, en telefon, et armbåndsur eller lignende. Det kan også være skoleudstyr: Ordbøger, skoletasker, penalhuse, kladdehæfter skriveredskaber mm.

Traditionen skal tages alvorligt, og den er med til at motivere eleverne. Vi tager derfor med stor glæde imod eksamensgaver, store som små!

Sponser en elev:

Vi arbejder på at udvikle et koncept, hvor du kan sponsere en elev f. eks til videre skolegang. Vi er inspireret af oplevelsen da en dansk håndværker hørte om en kvik elev, der efter eksamen gerne ville læse videre til murer, men desværre ikke havde de 3000 kr., det kostede at blive meldt ind på teknisk skole. Håndværkeren greb til lommen og eleven i Abene læser nu til murer. Kontakt os endelig allerede nu, hvis du gerne vil sponsere en elev.

Hvis du har en idé, vi ikke har tænkt på, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte os.

Al hjælp er velkommen!