Nyheder august 2017

Nyheder August 2017:

• Først og fremmest: Velkommen til Sekou, der er landet i Danmark og på mandag starter på Nordisk Center for vedvarende energi i Thy. Sekou skal de næste 3 måneder uddannes, så arbejdet med solenergi kan komme godt fra start.

Sekou foran Nordisk Center for vedvarende energi i Thy

• Juel Sandberg kører i august måned et tilbud med medlemspris for en lækker, miljøvenlig indkøbstaske. Normalprisen er 290 kr, medlemsprisen for medlemmer af Senegal Voksenskole er 190 kr. Ønskes foer og en lille indvendig lynlåslomme, koster det 50 kr ekstra. Taskerne laves på bestilling. Kontakt Birte Juel sandberg for bestilling på senegalvoksenskole@gmail.com eller 31137663.

Indkøbstaske Juel Sandberg

• To af skolens dygtige, kvindelige elever er blevet optaget på teknisk skole til videreuddannelse på restaurant linien. Det glæder os! De er begge unge kvinder, der arbejder flittigt for at forbedre deres og familiens situationer. To af foreningens medlemmer i Norge vil gerne sponsere kvindernes skolepenge, en stor tak skal lyde til dem. For at starte på uddannelsen, skal pigerne medbringe: piskeris, salatskål, spækbræt, kagerulle, en skarp kniv, et målebæger, en elektronisk vægt (inkl batterier) og kageforme. Det er ting, der ikke er til at komme i nærheden af for kvinderne, hverken økonomisk eller indkøbsmæssigt i nærområdet. Vi samler derfor ind og satser på at grejet kommer afsted i en container, der afskibes fra Aarhus om 3 uger. Hvis du har noget af ovenstående i overskud, vil vi meget gerne modtage det. Bor du ikke i nærheden, kan du støtte projektet via mobilpay 31137663, så køber Birte grejet ind. Mærk beløbet “Køkkengrej”.

Foto: Ulla Trædmark Jensen

• Ønskelisten fortsætter: Skolen ønsker sig nogle gode tavler til undervisningen. Måske kender du nogen, der kender nogen, der kender en skole, der skifter ud? I så fald, vil det gøre stor lykke at få dem med i containeren. Ydermere ønsker skolen sig en symaskine (til strøm) samt et strygejern. Efter vinterens store succes med strikke undervisning, er ønsket en symaskine, så der kan laves modeller,der samles på symaskinen, f.eks. indkøbstaskerne, der nu sys på værkstedet i Randers.
  • I Samarbejde med Hanne Tempeldal, udbyder Senegal Voksenskole et Retreat på kansala i Abene. Ugens formål vil være at komme ned i tempo, ud af hamsterhjulet og ind i krop, sind og sjæl. Der vil være undervisning 12. – 17. februar 2018, prisen for denne uge er ca. 5.500 kr for undervisning, kost og logi (prisen varierer lidt alt efter, hvilket værelse, du bor i og er ekslusiv flybillet, vaccinationer mm). Hertil kommer afhentning i Banjul, inklusive en overnatning i Gambia, 300 kr.. Vi anbefaler at opholdet forlænges med minimum en uge, da det ikke giver mening at rejse så langt (fysiskt og mentalt) for en enkelt uge. Forlængelse på Kansala koster 200/250 kr i døgnet for værelse og 3 daglige måltider. Vi håber at du vil sætte dine kompetencer i spil på skolen i den tid, du forlænger dit ophold. Vi arbejder på højtryk for at finpudse de sidste detaljer,nærmere info med flere detaljer kommer hurtigst muligt. Vi glæder os!

Kansala

• Vi har modtaget en række Billeder taget af fotograf Ulla Trædmark Jensen. Billederne er fra Mandela School i Abene og vi glæder os til at bruge dem på hjemmesiden mm. Vi siger tak.

Foran skolen 2017
Foto: Ulla Trædmark Jensen